Extra spectaculair voor de terugkeer van de fans: DTM raast door de banking van de Lausitz tri-ovaal

2021 DTM

Terwijl de toeschouwers terugkeren naar het circuit, biedt DTM een speciale attractie op DEKRA Lausitzring: in het tweede raceweekend van het seizoen, van 23-25 ​​juli, zullen de GT-raceauto’s brullen door de schuine eerste bocht van de Lausitz tri -ovaal.

In plaats van hard te remmen en aan het einde van het rechte stuk naar links een bochtig stuk in het veld in te slaan, blijven de coureurs van wereldklasse van de DTM 2021 op het gaspedaal en nemen ze de 300 meter lange linkerbocht op snelheid. Het bijzondere: de eerste bocht, bocht 1, heeft een helling van bijna zes graden. In de racerij zorgen hellende bochten voor een bijzondere fascinatie voor zowel coureurs als fans. De in 2000 geopende Lausitzring, gelegen tussen Berlijn en Dresden, is het enige Duitse circuit met schuine bochten, hoewel deze uiterst zelden worden gebruikt.

DTM presenteert het extra spectaculaire op de Lausitzring ter gelegenheid van de langverwachte opening van de tribunes. Voor de twee DTM-races op zaterdag en zondag kunnen de tribunes tot een derde van hun capaciteit worden gevuld. Tickets kunnen vooraf worden besteld bij de DTM Ticket Shop (tickets.dtm.com) of de DTM Ticket Hotline +49 1806 991166.

De uniciteit van DEKRA Lausitzrings: een echte traktatie voor motorsportfans

De integratie van bocht 1 moet nog worden gehomologeerd voor de uitbreiding van het circuit door de wereldwijde autofederatie FIA. De configuratie met de hellende bocht heeft een lengte van 4.575 kilometer en is daarmee bijna net zo lang als het 4.570 kilometer lange Grand Prix-circuit, een lay-out met twee infield secties zonder hellende bochten.

“We willen gebruik maken van de uniciteit van DEKRA Lausitzring en de DTM-fans dit jaar en ook de komende jaren exclusief dit extra spectaculaire bieden”, zegt Frederic Elsner, director event & operations bij de DTM-organisatie ITR. “Het zal een adembenemende, onvergetelijke ervaring zijn wanneer de coureurs deze bocht moeten beheersen op hoge snelheid, pure race-actie! De lay-out van het circuit is een onbetwist hoogtepunt, een primeur voor alle coureurs en alle motorsportfans, of ze nu eindelijk weer dicht bij de actie zijn op de tribunes of waar ook ter wereld voor de schermen.”

Ter voorbereiding op de uitdaging van de schuine bocht krijgen coureurs van DTM en DTM Trophy de mogelijkheid van een extra, niet-verplichte oefensessie. De andere raceseries op het DTM-platform – DTM Trophy, DTM Classic Touring Car Legends, de nieuwe BMW M2 Cup en, voor de eerste keer, Ferrari Challenge Deutschland – zullen ook racen op de circuitconfiguratie, inclusief Turn 1.