Kansen zijn altijd aanwezig in het DTM kampioenschap

2021 DTM
DTM, 2. Test Lausitzring 2021 - Foto: Gruppe C Photography; #16 BMW M6 GT3, ROWE Racing: Timo Glock

Met Timo Glock (GER) en Sheldon van der Linde (RSA) strijdt ROWE Racing voor het eerst om een ​​kampioenschap in DTM. Tot dusver heeft het team uit St. Ingbert in het Duitse Saarland zich altijd geconcentreerd op seizoenshoogtepunten, met name de 24-uursraces op de Nürburgring en Spa-Francorchamps.

In 2020 behaalde het team met chef Hans-Peter Naundorf aan het roer een coup: met BMW won ROWE Racing de 24-uurs klassieker in de Eifel en slechts 28 dagen later won de ploeg, dit keer met Porsche, de Grand Prix. track in de Belgische Ardennen. In een uitgebreid interview met het DTM.com-webportaal identificeert Hans-Peter Naundorf aanzienlijke voordelen van deelname aan DTM: “In DTM is er geen enkel hoogtepunt, DTM is als Bundesliga-voetbal, met acht ronden en 16 wedstrijden. Als je met uitvalt gaat bij een 24-uursrace, moet je een jaar wachten om de volgende kans te krijgen. In DTM krijg je de volgende kans al de volgende dag of over twee weken. “

De teambaas vertrouwt op de ervaring van zijn team in GT-races en op de BMW M6 GT3. Glock en van der Linde halen ondertussen ervaring van DTM binnen. “Bij DTM ligt de focus op de bestuurder, alleen deze ene bestuurder per auto. Dat vind je nergens anders in GT-racen ”, zegt Naundorf, wiens team ROWE Racing het eerste team was dat interesse toonde in een DTM met GT-raceauto’s. “Het mediaplatform zoals in DTM, het tv-pakket, de fans en toeschouwers op het circuit als ze binnen mogen, zoiets vind je nergens anders in GT-races”. En wat betreft de sterke oppositie is Naundorf ook overtuigd: “DTM is de internationale benchmark.”

In het interview met het DTM.com-webportaal spreekt Hans-Peter Naundorf, door de meesten in de paddock afgekort tot ‘HP’, over zijn professionals achter het stuur, zijn doorgewinterde bemanning, de locatie van het team, de rol van teampartner ROWE Mineralölwerk, de innovatieve berekening van de voertuigbalans (balans van prestaties) en het eerste besef dat in DTM alleen de media-activiteiten meer tijd in beslag nemen dan in welke andere GT-raceserie dan ook.