RAVENOL nieuwe seriepartner van de DTM Trophy

2021 DTM
2020 DTM Trophy Nürburgring GP; Start, Tim Heinemann (GER), HP Racing, Mercedes AMG

RAVENOL is de nieuwe seriepartner van de DTM Trophy. Ravensberger Schmiermittelvertrieb GmbH en de overkoepelende DTM-organisatie ITR hebben een meerjarige overeenkomst getekend over het officiële smeermiddelpartnerschap voor de junior-serie. Op de bijna-serie GT-sportwagens van de DTM Trophy zal het RAVENOL-logo te zien zijn op de voor- en achterkant van de kentekenplaten, evenals op prijsuitreikingen en persconferenties.

RAVENOL is al jaren actief in de autosport en is als technische partner betrokken bij tal van internationale en nationale raceseries en bij tal van raceteams, ook in het kader van het DTM-platform. In directe samenwerking met fabrikanten ontwikkelt het in Werther, Westfalen gevestigde bedrijf specifieke smeermiddelen speciaal voor motoren en transmissies die voldoen aan de hoge eisen en belastingen in de autosport. Ravensberger Schmierstoffvertrieb GmbH ontwikkelt en produceert sinds 1946 hoogwaardige smeermiddelen onder de merknaam RAVENOL.

“Ik kijk er echt naar uit om met ITR samen te werken aan de DTM Trophy. Net als in de DTM beginnen RAVENOL-partners hier met wedstrijdvoertuigen van verschillende merken in een hoog aangeschreven raceserie. Op deze manier ondersteunen we het platform en voorzien we onze teams van hoogwaardige smeermiddelen ”, zegt Martin Huning, directeur van RAVENOL Motorsport.

De DTM Trophy, die vorig seizoen met succes werd geïntroduceerd, wordt verreden met twee races in zeven weekenden. De locatie voor de seizoensopener is het Royal Park in Monza, Italië, van 18 tot 20 juni. Voor het eerst worden alle races van de DTM Trophy live uitgezonden door SPORT 1. Naast de races zijn de trainingen en kwalificatiesessies ook wereldwijd live te volgen via het online portaal grid.dtm.com.

“We zijn erg blij RAVENOL te verwelkomen als de officiële smeermiddelpartner van onze DTM Trophy junior-serie. De overeengekomen langdurige samenwerking onderstreept het vertrouwen in het DTM-platform. Daar zijn we erg dankbaar voor ”, zegt Benedikt Böhme, algemeen directeur van ITR GmbH. “De DTM als topserie, de DTM Electric als innovatieproduct, de DTM Trophy evenals DTM Esports en DTM Classic bieden elke partner een breed scala aan toegevoegde waarde en nieuwe presentatievormen, waaronder RAVENOL.”