Volgens Williams maakte pitstop geen verschil in Grand Prix van Turkije

2021 George Russell (GBR) Williams Racing FW43B. Turkish Grand Prix,

De Williams Racing coureurs, George Russell en Nicholas Latifi,verloren allebei terrein in de eerste ronden van de Grand Prix van Turkije. Russell verloor posities op het Istanbul Park circuit nadat hij met de Alpine van Esteban Ocon in gevecht kwam en Alonso voor zich zag spinnen, Latifi beleefde zelf een spin.

Beiden coureurs herstelden zich goed en lieten af ​​en toe een redelijk tempo zien terwijl ze ook de banden beheersten.

Het seizoen gaat over twee weken verder in Austin en het Williams team kijkt ernaar uit om voor het eerst sinds 2019 terug te keren naar Texas.

George Russell: Het was zeker geen gemakkelijke race vandaag. De eerste 10 ronden voelden redelijk goed aan, maar toen de tussenband begon te slijten op de droge lijn, werd het steeds moeilijker. De omstandigheden waren vrij uniek omdat, hoewel die droge lijn verscheen, vanwege de bewolking en de temperatuur niet in de buurt kwam van overschakelen naar de slicks. We kunnen echter zeker iets leren van vandaag, want hoewel we niet het tempo hadden waarop we hadden gehoopt, was het voor iedereen erg moeilijk om te beheren.

Nicholas Latifi: Mijn race werd ongedaan gemaakt door te spinnen in de openingsronde en vanaf dat moment was ik te ver terug om te proberen de verloren grond terug te winnen. Ik verloor ook behoorlijk wat tijd toen ik de twee Haas-auto’s van Mick Schumacher en Nikita Mazepin probeerde te passeren. Het was echter mijn eerste volledige Grand Prix op nat wegdek en dat was een goede ervaring. Het was duidelijk niet het resultaat dat we wilden, maar onze snelheid was af en toe goed. Ik heb geprobeerd de verloren tijd in te halen, maar in omstandigheden als deze moet je heel terughoudend zijn met hoe je duwt. Dat maakt deel uit van het leren, dus er zijn nog steeds positieve dingen te leren van vandaag, maar het is frustrerend omdat je nog steeds een positief resultaat wilt.

Dave Robson, Head of Vehicle Performance: De race van vandaag werd gedomineerd door de toestand van de baan, die de hele tijd vochtig bleef. Net als iedereen probeerden we de tussenband te laten meegaan totdat de baan klaar was voor slicks, maar toen eenmaal duidelijk werd dat dit niet zou gebeuren, stonden we allemaal voor de beslissing om al dan niet een nieuwe te monteren. tussenliggend. Zoals Ocon en Ricciardo demonstreerden, maakte vroeg of helemaal geen pitstop weinig verschil voor de eindpositie, waarbij alleen de snelle auto’s die uit positie vertrokken echt vooruitgang boekten.