Fugel Sport met Honda in de ADAC GT Masters 2021

2021 ADACHonda NSX GT3

Fugel Sport breidt zijn inzet voor de ADAC GT Masters uit en brengt de Honda NSX GT3 terug naar het Duitse GT-kampioenschap.

Honda is terug in de ADAC GT Masters: het succesvolle ADAC TCR Duitsland-team Fugel Sport uit Chemnitz breidt zijn engagement uit en brengt de NSX GT3 na een pauze van twee jaar terug naar het Duitse GT-kampioenschap. De NSX GT3 is een van de meer dan 30 sportwagens van acht fabrikanten die in het seizoen 2021 zullen strijden in de ADAC GT Masters. Dominik Fugel onthulde de plannen van het team op zondag exclusief bij PS on Air – The Ravenol ADAC GT Masters Talk.

“Vorig jaar hadden we het idee. In de ADAC GT Masters is de vermogensdichtheid extreem hoog met 30 voertuigen in één seconde. Dit is iets waar elke coureur van droomt ”, zegt Fugel in een interview met Patrick Simon in de eerste aflevering van PS on Air in 2021. De vorige TCR-coureur wordt gepromoveerd tot de ADAC GT Masters met de NSX GT3 en is de eerste die stand Bestuurder van de Japanse atleet voor het team uit Saksen.

De sportwagen met middenmotor is nieuw terrein voor Fugel: “Ik heb nog nooit in een GT-auto gezeten en ons team heeft geen ervaring met GT-racen. Maar de basis is goed. De auto rijdt goed, getuige de grote successen van de NSX GT3 in de VS. Het zou leuk zijn om aan de ene of de andere race voor het podium in het Pirelli Junior-klassement deel te nemen. “

Dominik Fugel en Fugel Sport, die starten onder de naam Honda ADAC Sachsen, waren de afgelopen jaren een vaste waarde in de ADAC TCR Duitsland. Met Honda staat het team sinds het premièerseizoen 2016 aan de start in de ADAC TCR Duitsland. Dominik Fugel kan ook terugkijken op vier jaar in de reeks en voltooide zijn meest succesvolle seizoen in 2020. Vorig jaar wist de voormalige ADAC Sports Foundation-piloot vier races te winnen; met in totaal zeven overwinningen is hij na overwinningen een van de meest succesvolle coureurs in de serie. Fugel zat in de titelrace tot de finale in Oschersleben in november. Uiteindelijk eindigde hij het seizoen als derde, terwijl zijn jongere broer Marcel de Honda Junior Challenge won.
Fugel haalt de Honda over tien dagen op in Italië

De Honda NSX GT3 werd voor het laatst gezien in de ADAC GT Masters in 2018, toen Schubert Motorsport de Honda opstelde. Voor het seizoen 2019 kreeg de door JAS Motorsport in Italië gebouwde sportwagen een uitgebreide “Evo” -update, de Italianen hebben de aerodynamica herzien en de motor meer vermogen gegeven. In de GT3-versie ziet Honda af van de standaard ingebouwde hybride aandrijving, de achterwielen worden aangedreven door de centraal geplaatste zescilinder. De V6-motor, ondersteund door twee turbo’s met een cilinderinhoud van 3,5 liter, genereert meer dan 500 pk.

Begin februari heeft Fugel de NSX GT3 opgehaald in Italië. “De auto wordt gebouwd door JAS Motorsport in de buurt van Milaan, waar we dan een korte uitrol zullen doen. Dan is het plan om zoveel mogelijk kilometers in de auto te rijden om kennis te maken met de Honda. “

Met wie Fugel de Honda gaat delen, staat momenteel nog open. “We praten met verschillende chauffeurs, maar er is nog niets specifieks”, zegt Fugel.

images © Honda/ADAC