Esteban Guerrieri verwacht pittige concurrentie in WTCR seizoen 2021

2021 WTCR Esteban Guerrieri

Esteban Guerrieri heeft meer WTCR – FIA World Touring Car Cup-races gewonnen dan al zijn rivalen met 10 triomfen op zijn naam. Maar tot nu toe is de felbegeerde titel hem ontgaan bij elk van de drie seizoensfinales die tot nu toe zijn gehouden.

Uitgerust met een Honda Civic Type R TCR op Goodyear-banden, gaat de 36-jarige uit Argentinië met hoge verwachtingen de nieuwe campagne in, met name op de Nürburgring Nordschleife, waar hij afgelopen september een winnaar was voor ALL-INKL.COM Münnich Motorsport. .

WTCR 2021 gaat van start op ‘s werelds zwaarste circuit, de legendarische Nürburgring Nordschleife. De WTCR was in een vraaggesprek met Guerrieri.

Geeft dat je het vertrouwen dat je een vliegende start kunt maken als het nieuwe seizoen begint?
“Het zal voor alle coureurs heel, heel uitdagend zijn om op de Nordschleife te starten. Na zeven maanden niet te hebben geracet, zullen we in de strijd in de Groene Hel worden geworpen en dat is iets waar we mee te maken hebben. Het is erg heftig om meteen voor een eerste race te gaan in dit soort circuit waar je nooit genoeg voorbereiding kunt hebben. Het zal veel gaan over hoe je vooruitgang kunt boeken tijdens de training en kwalificatie en hoe je moet proberen een goede rondetijd neer te zetten. ”

Omdat je op deze baan hebt gewonnen, ook vorig seizoen, helpt het je dan niet zo bezorgd te zijn?
“Om eerlijk te zijn, probeer ik niet zo te denken. Als je vertrouwen hebt in dit nummer, kan het je te pakken krijgen. Het gaat niet om wat ik hier heb bereikt, maar om erg gefocust te zijn en te weten dat de uitdaging voor mij en ons allemaal ligt. Dan moet je het gaan doen, want het is een kwestie van het doen en kijken wat er komt. “

Wat verwacht je van dit seizoen?
“Ik verwacht weer zware concurrentie. Vorig jaar werden we absoluut eerlijk en vierkant verslagen. We speelden altijd een inhaalslag en nooit in een positie die we hadden gewild, zoals ik was in 2019. Ik verwacht sterke concurrentie, maar ik verwacht van onze kant veel meer ‘in details’ en probeer te verbeteren in de gebieden waarvan we weten dat we vorig seizoen niet zo sterk waren, omdat we naar onze zwakke plekken hebben gekeken. Dan moeten we ronde na ronde, race na race afleveren en ik verwacht dat het weer een zwaar seizoen wordt, zoals alle WTCR-seizoenen. “

Je zei dat je vorig seizoen een inhaalslag had gespeeld. Kwam dat door de DNF in de eerste race op Zolder of was het een gebrek aan prestaties?
“Ik denk beide. Aan de ene kant, als je het seizoen met de verkeerde voet begint, is het altijd een beetje inhalen en moet je altijd wat meer risico nemen in de volgende race, omdat je weet dat je achterloopt. Van de andere kant, het pakket van Lynk & Co op meer gebieden waren ze beter dan wij en dat bewezen ze op de goede weg. We hadden veel overwinningen en podiumplaatsen, maar ze waren consistenter en hadden altijd iets op zak. Uiteindelijk hadden ze dat extraatje dat we niet hadden. “

Welke delen van de auto moeten worden verbeterd?
“Ik wil niet teveel in details treden, maar het is een pakket. De snelheid vind je niet alleen bij het remmen of accelereren of in bochten. Je moet het pakket vinden dat werkt en vertrouwen geeft aan de coureur, een pakket dat snel is om te kwalificeren maar ook snel om te racen. We zullen waarschijnlijk een beetje out of the box moeten denken. “

Is de WTCR een titel die je moet winnen?
‘Ik wil het heel graag. Ik wil echt ooit een wereldtitel winnen, want dat is een van mijn dromen. “

Wat vind je, afgezien van de Nürburgring Nordschleife, van de andere locaties op de kalender van 2021?
“Eerlijk gezegd ben ik dol op de WTCR-kalender. Het is een mix van alles, van grote uitdagingen zoals de Nordschleife, grote uitdagingen zoals de straatcursussen. Ik hou van alle traditionele circuits zoals Ningbo, Hungaroring, Aragón. We hebben goede nummers maar nu komen Adria en Inje erbij. We kennen die nummers niet, maar het is leuk om een ​​beetje te mixen, het is cool en daar ben ik blij mee. “

De line-up van Honda Racing-coureurs is dit jaar ongewijzigd, hoeveel voordeel is dat?
“Als je de groep mensen kent, respecteer je ze niet alleen, maar word je als een familie, als vrienden. Je hebt meer empathie en relaties met elk van hen. We houden contact tijdens de winter, we vragen elkaar hoe het met ons gaat. Het is een erg leuke groep jongens die we zijn geworden en hopelijk maakt het ons sterker in de communicatie. “

Voel je je nu beter voorbereid op weg naar de start van een nieuw seizoen dan ooit tevoren?
“Ik voel me fris, blij met veel energie. Ik voel me energiek, niet alleen door autosport te doen, dat is waar ik van hou, maar ook in mijn persoonlijke leven. Ik voel me erg blij met een goede balans. Eerlijk gezegd dank ik God voor deze momenten. En dit gevoel samen met de verantwoordelijkheden die ik heb bij deze baan en het dagelijkse leven vind ik een fijne combinatie. Een ding is om gelukkig en ontspannen te zijn, maar 360 dagen op het strand is niet het punt. Het punt is om gelukkig te zijn en te genieten van de verantwoordelijkheden. “

Hoe heb je het druk gehouden sinds de seizoensfinale van 2020 in Aragón afgelopen november?
“Ik was in Argentinië met mijn familie en vrienden. Ik hou van sporten, dus ik heb veel aan sport gedaan en de trainingskant heeft deel uitgemaakt van de goede balans van mijn leven, dus ik ben weer volop aan het trainen. “

Hoe klaar ben je in termen van het winnen van de titel?
“Ik ben bereid om zoveel mogelijk te leveren. Dit is hopelijk genoeg om de titel te winnen. “